مدخل سوم: اهلی سازی تکنولوژی

ایده اهلی سازی تکولوژی  برای اولین بار در ابتدای سال 1990 توسعه داده شد، در درجه اول در بریتانیا. دارای ریشه های آن، با این حال، در یک مقاله آلمانی هرمان در
رسانه، فرهنگ و جامعه در سال 1984 منتشر شده است، جایی که او توصیف آخر هفته در زندگی یک خانواده "معمولی" آلمان منعکس شده و بر نقش ارتباطی رسانهاند. وی تاکید کرد استفاده از رسانه های مختلف، روزمره گی، و استفاده دسته جمعی و بحث رسانه ها. در محققان اصلی کمک به فرمول اولیه این رویکرد راجر ، دیوید مورلی، و اریک هرش (و بعد از آن لسلی ) (به عنوان مثال،  و هرش 1992). این رویکرد در حال حاضر استفاده می شود به طور گسترده ای در اروپا، و همچنین در شمال امریکا، آسیا و دیگر نقاط جهان است. دو پروژه های تحقیقاتی شکل گرفته در اوایل تاریخ:  (خانواده استفاده از اطلاعات و فن آوری های ارتباطی) و  (برنامه بر روی اطلاعات و ارتباطات فن آوری). از سال 1995 تا 1998 (رسانه های اروپا، فناوری، و هر روز زندگی) شبکه های حیاتی در توسعه بیشتر مفهوم اهلی بود. تاکید مفهوم مادیت رسانه را به نمایندگی حرکت از تمرکز بر متن رسانه ای به رسانه ها به خودی خود. تاکید بر چهار چوب استفاده از رسانه ها تاکید ارتباط نزدیک به →   مطالعات فرهنگی و همچنین به عنوان فمینیسم تعاملات با استفاده از رسانه ها. تاکید فن آوری در بخش الهام گرفته تحولات در حوزه مطالعات تکنولوژی (→   فناوری، ساخت اجتماعی) رویکرد ایورت راجرز، به انتشار از خلاقیت و نوآوری (→   انتشار اطلاعات و نوآوری) به اشتراک گذاشته یک نگرانی با  و به "ساخت مشترک" 1414 اهلی از فناوری فن آوری ها، اما تاکید در تحقیقات اهلی کمتر در استفاده خود از معنی گیری از طریق استفاده از رسانه، و آن را نیز درگیر انتقادی با هر فرض خطی است. از ویژگی های جالب از رویکرد اهلی ابعاد رسانه ها است.ئتخصیص بودجه، که شامل کالا، تخیل، تخصیص، شئ، اختلاط، و تبدیل می کند. این ابعاد نشان می دهد که رسانه های برای اولین بار ساخته شده (اختراع به بازار عرضه شده، و غیره)، پس از آن و به عنوان اشیاء است که پیدا کردن یک محل به تصویب رسید و یکپارچه روزمره. آنها نیز استفاده می شود برای برقراری ارتباط به جهان خارج که برخی از رسانه ها به روش های خاص استفاده می شود. این مورد به رسانه ها به عنوان فن آوری و مصرف شیاء و همچنین محتوای آنها، که آن هم در این ایده بیان دو منعکس است. رسانه ها هم مادی و هم تامین کنندگان محتوا. مفهوم اقتصاد اخلاقی تساوی با توجه به این ایده که مردم نیاز به امنیت در زندگی روزمره خود، که، آنها در تلاش برای دستیابی به امنیت هستی شناختی است. اقتصاد خانواده در
تعبیه شده اقتصاد، گسترده تر و مصرف رسانه ای به عنوان یک فرایند معامله درمان می شوند که در آن رسانه ورود به خانه ها و ارزش ها و تجارب "معامله شد." مفهوم اقتصاد اخلاقی در رویکرد اهلی شده است، انتقاد اندرو ، به عنوان مثال، که آن را به عنوان "بیش از حد گرم و نرم" (1999،107) شرح داده شده، ادعا می کنند که ین مدل به طور کلی رسانه ها اتخاذ شده است. او استدلال کرد که آژانس باید تاکید شود و امکان مقاومت در برابر نیاز به باز نگه داشته شود. در نهایت محافظه کار شخصیت از روش خود را، که اظهار داشت که اذعان شد می همیشه وجود دارد تنها تلاش در تخصیص و تنها که آن نمی باشد. اهلی جالب است به دلیل این است که سایت تغییر  این بینش نیز به خطاب انتقادات است که مدل بومی بیش از حد خطی است. روش های قبلی را دوباره و د-اهلی، با این حال، به عنوان پویا تأکید شد مدل غیر خطی، با وجود آن که برای یک گسست رادیکال در اهلی اجازه نمی دهد روند. در ابتدا، آن است که رویکرد بومی خواهد بود فقط در نظر گرفته شد از طریق استفاده از روش قوم نگاری برای دستیابی به جزئیات لازم را از طریق مشاهدات خانوار در طی یک دوره دو هفته است. این روش به زودی جایگزین شد مصاحبه های کیفی، و این است که هنوز روش تحقیق اولیه در این زمینه (→   روش کیفی قوم نگاری ارتباطات) است. علاوه بر این، زمان استفاده از خاطرات روزانه، عکس ها، نقشه ها، لیست ها، نقشه های ذهنی، و غیره، برای رسیدن به تقسیم ناحیهای به مثلثهای مجاور هم جهت مساحی استفاده می شود. برخی از محققان همچنان به مذاکره مستقیم با خانواده ها در دراز مدت و برای رسیدن به عمق بیشتر از تجزیه و تحلیل و چالش برای توسعه بیشتر مفهوم اهلی در حال تغییر است محیط های رسانه ای که در آن رسانه ها مصرف می شود، که به معنی آن است که مطالعه خانه به عنوان یک سایت برای پژوهش تصویب رسانه ها (مورلی 2003) محدود است. نیز وجود دارد بحث در مورد اینکه آیا مفهوم اهلی باید به تمرکز اصلی خود را بر روی رسانه های محدود تخصیص. با این وجود، رویکرد اهلی یک ابزار مفید برای باقی می ماند بررسی پیچیدگی زندگی روزمره و استفاده از رسانه ها فراهم می کند و به نقاط ورود برای یک درک بهتر از تولید و مصرف رسانه ای.

/ 0 نظر / 24 بازدید